Versenyhétvégék menete
Hivatalos szabadedzés 3 óra. A pálya tapadás 99%-on kezdődik.
Időmérő edzés 10 perc, korlátlan számú kör. (Speciális esetekben lehet hosszabb.)
Verseny 2x 20 perc + 1kör. (2. verseny fordított rajtsorrend)

Pontozás
Leggyorsabb kör +1 pont

  1. hely – 25 pont
  2. hely – 20 pont
  3. hely – 16 pont
  4. hely – 13 pont
  5. hely – 11 pont
  6. hely – 10 pont
  7. hely – 9 pont
  8. hely – 8 pont
  9. hely – 7 pont
  10. hely – 6 pont
  11. hely – 5 pont
  12. hely – 4 pont
  13. hely – 3 pont
  14. hely – 2 pont
  15. hely és alatta – 1 pont
    (A pontszerzéshez legalább a verseny 75%-át teljesíteni kell)

Minden befejezett verseny után pontot kapsz, úgyhogy mindig megéri folytatni!
Soha ne add fel! 🙂

A versenyeket megelőző 2 hétben (+-1 nap) a szerver 0-24 elérhető. A minőségi versenyzés érdekében a versenyzők számára a hivatalos versenyhétvége kezdetéig kötelező minimum 20 kör megtétele. Ha ez a feltétel nem teljesül, a versenyt az utolsó rajthelyről kell megkezdeni.
A versenyben való részvételhez 107% -os gyorskör szükséges.

Ballasztok
Minden dobogón végző versenyző extra „jutalom” súlyt kap, melyet (a következő versenyhétvégétől) az adott bajnokságban végig visz.
1. hely +8kg
2. hely +5kg
3. hely +3kg

Formula autók esetében:
1. hely +6kg
2. hely +4kg
3. hely +3kg

Pályahatárok
A pályahatárok meghatározása során általában a versenypálya melletti fehér vonalakat tekintjük irányadónak, azonban az egyes szakaszokon, ahol a versenypályán rázókövek találhatók, ott azok határozzák meg a megengedett mozgásteret.

A pálya teljes hosszában legalább 1 keréknek végig kell haladjon elhagyás nélkül! (Tehát ha a pálya bármely szakaszát úgy teljesíted, hogy 1 kerék sem volt a pályán az levágásnak minősül. Pl: hajtű kanyar levágásánál lehetséges, hogy egy időben mindig volt legalább 1 kerék a pályán, de a pálya egy rövid szakaszán egyáltalán nem volt az autó így ez levágásnak minősül!)

Ezen szabályok szellemében vesszük figyelembe a pályahatárok ellenőrzését.

Időmérő
Amíg piros zászló van érvényben, a boxutcát nem lehet elhagyni, illetve nem lehet előzni a már a „gyors-sávban” várakozó autókat. Ezen szabály megszegése 3 másodperces időbüntetéssel jár.

Az időmérőn történő kanyarlevágás vagy pályaelhagyás után javasolt visszavenni a sebességet, mivel a megfutott idő ebben az esetben érvénytelen lesz, bár a játék sajnos érvényesnek veszi. Az ilyen módon megszerzett rajtpozíció a verseny után 10 másodperces időbüntetéssel jár.

Amennyiben már volt teljesített mért kör és friss gumiért és/vagy üzemanyag rátöltésért boxba látogatsz mindenképp levezető körre van szükség. Azonban, ha boxba ugrás történt utána 2 kivezető kört kell menni amennyiben még érvényes mért kört szeretnél teljesíteni. Ellenkező esetben a box utáni körök érvénytelennek számítanak (verseny után 10 másodperces időbüntetés).

Ha többféle gumikeverék áll rendelkezésre az időmérőn, akkor időmérőn használt gumikeverékkel kell rajhoz állni!

Felelősségek
A hátul lévő versenyző felelőssége, hogy az előzés érintkezés nélkül menjen végbe! A nagyobb felelősség mindig az előzni kívánó versenyző kezében van, de ez nem mentesíti az elől haladót a szabályos védekezés felelőssége alól!

Támadás
Az előzni szándékozó verszenyzőnek akkor van joga a pálya pozíció megtartására, ha az autója mellé kerül az előtte haladóénak. A két autó akkor van egymás mellett, ha a hátul lévő autó eleje eléri az elől menő autó hátsó tengelyét, ebben az esetben, az elől menőnek már biztosítania kell az egy autónyi helyet.

  • Ha nincsennek egymás mellett a kanyar kezdeti pontig, akkor az elől lévő versenyző szabadon választhatja meg a kanyar ívet, de csak 1x válthat irányt a védekezésnél.
  • Ha egymás mellett vannak a kanyar kezdeti pontig, mindkét versenyző köteles helyet hagyni a másik pilótának!
    Ha féktávon kívánsz előzni, használj az előtted haladótól eltérő ívet! Ha elfékezed magad és kilököd a pályáról Téged terhel a felelősség.

Védekezés
Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Féktávon már nem lehet irányt váltani. Kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.
A védekező fél csak egyszer válthat irányt. Cikázni tilos!

Ütközések
Minden versenyző a legjobb, tudása szerint versenyezzen és törekedjen a sportszerű magatartásra!
A versenyzés természetnél fogva olyan, hogy közel autózol másokhoz. Ilyen helyzetekben néha előfordulhatnak hibázások melyek következtében a másik versenyző időt vagy pozíciót veszít.
Ezekben a helyzetekben arra kell emlékezni, hogy első sorban a szórakozás miatt vagyunk itt és nem profi versenyzők vagyunk, balesetek előfordulhatnak.

Terelések
A hátrébb lévő fél nem köteles kifelé húzódni, ezért mindig azon van a felelősség, aki terelni próbál, ha a terelésből baleset van, akkor a terelő fél büntetésre számíthat.

Pályáról való kiszorítás
Ha a pályáról egy versenyző az ellenfelét leszorítja, ha a leszorított fél autójának szélességének több mint a fele huzamosabb ideig a pályán kívül van. Az ilyen jellegű incidens időbüntetéssel sújtható.

Sárga zászló
A folyamatos sárga zászló jelenlétekor fokozott figyelemmel vezessünk!

Boxutca
A boxutcából való kihajtáskor a kivezető fehér záró vonalon való áthajtásért büntetőpont, ebből eredő előnyszerzésért pedig plusz időbüntetés jár.

Virtual Safety Car
Kizárólag első körös, nagyobb ütközések következtében. Az élen vezető autónak 80km/h -ra kell lassítania. Pályán lévő autót előzni tilos (kivéve elkerülhetetlen esetekben). Amint az utolsó autó is felzárkózik a következő kanyar kijáratától mehet tovább a verseny.

Büntetőpontok
A sportszerűtlen megmozdulásokért az időbüntetéseken felül büntetőpont is jár, a kihágások feljegyzésre kerülnek, a visszatérő esetekben nagyobb büntetésekre lehet számítani.
Az adott bajnokság fordulóinak számával megegyező pont összegyűlésekor a következő két versenyen időbüntetést von maga után. Az első versenyen +20mp; a második versenyen +10mp adódik hozzá.
(A pontok a bajnokság végén nullázódnak.)

Büntetések
Ha egy adott versenyző nem értékelhető versenyt abszolvált, ezáltal nem tudjuk az adott futamára kiosztani a büntetést, akkor a büntetést a következő versenyhétvégére viszi át súlybüntetés révén. Ennek mértéke pedig +1mp = +2kg

Technikai segítségnyújtás
Az időmérő előtti órában már nem garantált a számítógépes segítségnyújtás. Hogy az esetlegesen felmerülő problémákat időben el lehessen hárítani, javasolt a mielőbbi csatlakozás a szerverre.
Az időmérő maximum késleltetése 10 perc, amennyiben előre nem látható pc-s hiba jelentkezik.

Az alábbi videó jól szemlélteti, hogy mi az amit lehet és mi az amit kerülni kell a versenyeken: