Versenyhétvégék menete
Hivatalos szabadedzés 2 óra. A pálya tapadás 99%-on kezdődik.
Időmérő edzés 10 perc, korlátlan számú kör. (Speciális esetekben lehet hosszabb.)
Verseny 2x 20 perc + 1kör. (2. verseny fordított rajtsorrend)
Pontozás
Leggyorsabb kör +1 pont
- hely – 25 pont
- hely – 20 pont
- hely – 16 pont
- hely – 13 pont
- hely – 11 pont
- hely – 10 pont
- hely – 9 pont
- hely – 8 pont
- hely – 7 pont
- hely – 6 pont
- hely – 5 pont
- hely – 4 pont
- hely – 3 pont
- hely – 2 pont
- hely és alatta – 1 pont
(A pontszerzéshez legalább a verseny 75%-át teljesíteni kell)
Minden befejezett verseny után pontot kapsz, úgyhogy mindig megéri folytatni!
Soha ne add fel! 🙂
A versenyeket megelőző 2 hétben (+-1 nap) a szerver 0-24 elérhető. A minőségi versenyzés érdekében a versenyzők számára az időmérő kezdetéig kötelező minimum 20 kör megtétele. Ha ez a feltétel nem teljesül, a versenyt az utolsó rajthelyről kell megkezdeni.
A versenyben való részvételhez 107% -os gyorskör szükséges.
Ballasztok
Minden dobogón végző versenyző extra “jutalom” súlyt kap, melyet (a következő versenyhétvégétől) az adott bajnokságban végig visz.
1. hely +6kg
2. hely +4kg
3. hely +3kg
Formula autók esetében:
1. hely +5kg
2. hely +3kg
3. hely +2kg
Felelősségek
A hátul lévő versenyző felelőssége, hogy az előzés érintkezés nélkül menjen végbe! A nagyobb felelősség mindig az előzni kívánó versenyző kezében van, de ez nem mentesíti az elől haladót a szabályos védekezés felelőssége alól!
Támadás
Az előzni szándékozó verszenyzőnek akkor van joga a pálya pozíció megtartására, ha az autója mellé kerül az előtte haladóénak. A két autó akkor van egymás mellett, ha a hátul lévő autó eleje eléri az elől menő autó hátsó tengelyét, ebben az esetben, az elől menőnek már biztosítania kell az egy autónyi helyet.
- Ha nincsennek egymás mellett a kanyar kezdeti pontig, akkor az elől lévő versenyző szabadon választhatja meg a kanyar ívet, de csak 1x válthat irányt a védekezésnél.
- Ha egymás mellett vannak a kanyar kezdeti pontig, mindkét versenyző köteles helyet hagyni a másik pilótának!
Ha féktávon kívánsz előzni, használj az előtted haladótól eltérő ívet! Ha elfékezed magad és kilököd a pályáról Téged terhel a felelősség.
Védekezés
Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Féktávon már nem lehet irányt váltani. Kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.
A védekező fél csak egyszer válthat irányt. Cikázni tilos!
Ütközések
Minden versenyző a legjobb, tudása szerint versenyezzen és törekedjen a sportszerű magatartásra!
A versenyzés természetnél fogva olyan, hogy közel autózol másokhoz. Ilyen helyzetekben néha előfordulhatnak hibázások melyek következtében a másik versenyző időt vagy pozíciót veszít.
Ezekben a helyzetekben arra kell emlékezni, hogy első sorban a szórakozás miatt vagyunk itt és nem profi versenyzők vagyunk, balesetek előfordulhatnak.
Terelések
A hátrébb lévő fél nem köteles kifelé húzódni, ezért mindig azon van a felelősség, aki terelni próbál, ha a terelésből baleset van, akkor a terelő fél büntetésre számíthat.
Pályáról való kiszorítás
Ha a pályáról egy versenyző az ellenfelét leszorítja, ha a leszorított fél autójának szélességének több mint a fele huzamosabb ideig a pályán kívül van. Az ilyen jellegű incidens időbüntetéssel sújtható.
Időmérő
Az időmérőn kanyarlevágást/pályaelhagyást követően javasolt vissza lassítani, mert az így megfutott gyorskör érvénytelen (de a játék sajnos érvényesnek veszi). Az így megszerzett rajhely a verseny után +10 másodperc időbüntetést von maga után.
Az időmérőn használt gumikeverékkel kell rajhoz állni!
Sárga zászló
A folyamatos sárga zászló jelenlétekor fokozott figyelemmel vezessünk!
Virtual Safety Car
Kizárólag első körös, nagyobb ütközések következtében. Az élen vezető autónak 80km/h -ra kell lassítania. Pályán lévő autót előzni tilos (kivéve elkerülhetetlen esetekben). Amint az utolsó autó is felzárkózik a következő kanyar kijáratától mehet tovább a verseny.
Büntetőpontok
A sportszerűtlen megmozdulásokért az időbüntetéseken felül büntetőpont is jár.
12 pont összegyűlésekor boxutca-áthajtásos büntetés jár, melyet a következő versenyen kell letölteni.
(A pontok a bajnokság végén nullázódnak.)
Büntetések
Ha egy adott versenyző nem értékelhető versenyt abszolvált, ezáltal nem tudjuk az adott futamára kiosztani a büntetést, akkor a büntetést a következő versenyhétvégére viszi át súlybüntetés révén. Ennek mértéke pedig +1mp = +2kg
Technikai segítségnyújtás
Az időmérő előtti órában már nem garantált a számítógépes segítségnyújtás. Hogy az esetlegesen felmerülő problémákat időben el lehessen hárítani, javasolt a mielőbbi csatlakozás a szerverre.
Az időmérő maximum késleltetése 10 perc, amennyiben előre nem látható pc-s hiba jelentkezik.
Az alábbi videó jól szemlélteti, hogy mi az amit lehet és mi az amit kerülni kell a versenyeken: