Versenyhétvégék menete
Hivatalos szabadedzés 2 óra. A pálya tapadás 99%-on kezdődik.
Időmérő edzés 10 perc, korlátlan számú kör. (Speciális esetekben lehet hosszabb.)
Verseny 2x 20 perc + 1kör. (2. verseny fordított rajtsorrend)

Pontozás
Leggyorsabb kör +1 pont

  1. hely – 25 pont
  2. hely – 20 pont
  3. hely – 16 pont
  4. hely – 13 pont
  5. hely – 11 pont
  6. hely – 10 pont
  7. hely – 9 pont
  8. hely – 8 pont
  9. hely – 7 pont
  10. hely – 6 pont
  11. hely – 5 pont
  12. hely – 4 pont
  13. hely – 3 pont
  14. hely – 2 pont
  15. hely és alatta – 1 pont
    (A pontszerzéshez legalább a verseny 75%-át teljesíteni kell)

Minden befejezett verseny után pontot kapsz, úgyhogy mindig megéri folytatni!
Soha ne add fel! 🙂

A versenyeket megelőző 2 hétben (+-1 nap) a szerver 0-24 elérhető. A minőségi versenyzés érdekében a versenyzők számára az időmérő kezdetéig kötelező minimum 30 érvényes (vagy 50 totál) kör megtétele. Ha ez a feltétel nem teljesül, a versenyt az utolsó rajthelyről kell megkezdeni.
A versenyben való részvételhez 107% -os gyorskör szükséges.

Felelősségek
A hátul lévő versenyző felelőssége, hogy az előzés érintkezés nélkül menjen végbe! A nagyobb felelősség mindig az előzni kívánó versenyző kezében van, de ez nem mentesíti az elől haladót a szabályos védekezés felelőssége alól!

Támadás
Az előzni szándékozó verszenyzőnek akkor van joga a pálya pozíció megtartására, ha az autója mellé kerül az előtte haladóénak. A két autó akkor van egymás mellett, ha a hátul lévő autó eleje eléri az elől menő autó hátsó tengelyét, ebben az esetben, az elől menőnek már biztosítania kell az egy autónyi helyet.

  • Ha nincsennek egymás mellett a kanyar kezdeti pontig, akkor az elől lévő versenyző szabadon választhatja meg a kanyar ívet, de csak 1x válthat irányt a védekezésnél.
  • Ha egymás mellett vannak a kanyar kezdeti pontig, mindkét versenyző köteles helyet hagyni a másik pilótának!
    Ha féktávon kívánsz előzni, használj az előtted haladótól eltérő ívet! Ha elfékezed magad és kilököd a pályáról Téged terhel a felelősség.

Védekezés
Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Féktávon már nem lehet irányt váltani. Kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.
A védekező fél csak egyszer válthat irányt. Cikázni tilos!

Ütközések
Minden versenyző a legjobb, tudása szerint versenyezzen és törekedjen a sportszerű magatartásra!
A versenyzés természetnél fogva olyan, hogy közel autózol másokhoz. Ilyen helyzetekben néha előfordulhatnak hibázások melyek következtében a másik versenyző időt vagy pozíciót veszít.
Ezekben a helyzetekben arra kell emlékezni, hogy első sorban a szórakozás miatt vagyunk itt és nem profi versenyzők vagyunk, balesetek előfordulhatnak.

Terelések
A hátrébb lévő fél nem köteles kifelé húzódni, ezért mindig azon van a felelősség, aki terelni próbál, ha a terelésből baleset van, akkor a terelő fél büntetésre számíthat.

Pályáról való kiszorítás
Ha a pályáról egy versenyző az ellenfelét leszorítja, ha a leszorított fél autójának szélességének több mint a fele huzamosabb ideig a pályán kívül van. Az ilyen jellegű incidens időbüntetéssel sújtható.

Időmérő

Az időmérőn kanyarlevágást/pályaelhagyást követően javasolt vissza lassítani, mert az így megfutott gyorskör érvénytelen (de a játék sajnos érvényesnek veszi). Az így megszerzett rajhely a verseny után +10 másodperc időbüntetést von maga után.

Az időmérőn használt gumikeverékkel kell rajhoz állni!

Safety Car
Kizárólag első körös, nagyobb ütközések következtében. Az élen vezető autónak 80km/h -ra kell lassítania. Pályán lévő autót előzni tilos (kivéve elkerülhetetlen esetekben). Amint az utolsó autó is felzárkózik a következő kanyartól mehet tovább a verseny.

Büntetések
Ha egy adott versenyző nem értékelhető versenyt abszolvált, ezáltal nem tudjuk az adott futamára kiosztani a büntetést, akkor a büntetést a következő versenyhétvégére viszi át súlybüntetés révén. Ennek mértéke pedig +1mp= +2kg

Technikai segítségnyújtás
Az időmérő előtti órában már nem garantált a számítógépes segítségnyújtás. Hogy az esetlegesen felmerülő problémákat időben el lehessen hárítani, javasolt a mielőbbi csatlakozás a szerverre.
Az időmérő maximum késleltetése 10 perc, amennyiben előre nem látható pc-s hiba jelentkezik.

Az alábbi videó jól szemlélteti, hogy mi az amit lehet és mi az amit kerülni kell a versenyeken: